Dzień off

Dzień off Nyamata i co za tym idzie, dzień off internet. Właśnie wróciłem i widzę w skrzynce na maile około 50 wiadomości. Odpowiem Wam jutro (po tytułach widzę, że chodzi o zbiórkę).

Na razie jestem wykończony. Znów przejechałem cały kraj w dwie strony (tym razem trzymając się raczej południków). Na siedem samochodów, którymi jechałem, cztery miały mniejsze lub większe wypadki. Szczegóły niedługo na blogu.

A gdzie byłem? Na razie tajemnica, bo nie chcę psuć konkursu. Reanimuję spontanicznie konkurs pocztówkowy. Tym razem wszyscy – stali czytelnicy i nowi – mają równe szanse, bo na blogu odpowiedzi nie znajdziecie. Pytanie: Co jest na poniższym zdjęciu?

Wygrywa osoba, która w komentarzu pod tym wpisem jako pierwsza zmieści jak najpełniejszą odpowiedź i w polu na email poda prawdziwy adres. Chodzi mi o budowlę, a nie ludzi🙂

Jak najpełniejszą oznacza, że nawet jak już są jakieś odpowiedzi, możesz  próbować opisać to coś dokładniej i być może wygrasz. Choć tak naprawdę czekam na pewne dwa magiczne słowa. Jak już padną, osoba wygrywa. Jeśli słowa nie padną, wybiorę inną, odpowiedź, która będzie najdokładniejsza.  Zagmatwałem, ale może się uda potem nie być przez Was oskarżonym, że specjalnie mieszam.

Do wygrania pocztówka wysłana z Rwandy. Adres wysyłki ustalimy na maila ze zwycięzcą.

Odpowiedzi: 11 so far

  1. 1

    Webi said,

    Rzeklbym, ze to tradycyjne domy, zbudowane z blota i slomy, ale wydaje mi sie to troche za duzo na prywatny dom:D takze szukam dalej

  2. 2

    tig3r said,

    Memorial Site? Miejsce poświęcone ofiarom ludoobujstwa pozostawione w stanie niezmienionym od czasu, kiedy do niego doszło.

  3. 3

    Webi said,

    Nic znalesc nie moge, ale buty przed wejsciem moga rowniez wskazywac na miejsce kultu religijnego badz szkole ale to tylko domysly

  4. 4

    Kasia said,

    sklep z pamiątkami?🙂

  5. 5

    kkarpieszuk said,

    nic nie bede odpisywal zeby nic nie sugerowac🙂 czekam na odpowiedz idelna i jak padnie dam znac. jak nie padnie – powiedzmy ze deadline jest w niedziele o polnocy. wtedy wybiore odpowiedz najblizsza idealowi🙂

  6. 6

    Kasia said,

    A może jakieś muzeum nawet, tak mi się wydaje, że to jakies miejsce gdzie turyści zostawiają kasę🙂

  7. 7

    wuman said,

    To jest meczet.

  8. 8

    yarecki said,

    Na obrazku mamy „pałac królewski” a obecnie muzeum. Tak naprawdę to taka sama konstrukcja jak tradycyjny dom rwandyjski (rugo) tylko, że sporo większa. Wielkość domu świadczyła o zamożności gospodarza. Nie trzeba dodawać, że dom królewski był największy ; ) To co widzimy przed domem, to miejsce gdzie byli witani przez gospodarza goście przez gospodarza. Chatki budowane były z materiałów naturalnych, ale przynajmniej jak twierdzą badacze, jednym ze spoiw był dym, który wydobywał się z paleniska, osmalając chatkę od wewnątrz zepewniał jej spójność, przez osmalanie i zlepienia się materiałów. Od kiedy jednak w chatkach nikt nie mieszka i są to po prostu muzea, trudno utrzymać je w dobrej kondycji i grozi niektórym z nich zawalenie, co widać chociażby na załączonym obrazku😉 Budowle takie wznoszono mniej więcej do przyjazdu Niemców w 1894 r. Najsłynniejszą tego typu budowlą jest pałac Mwami (Króla) w Nyanza, pomiędzy Butare i Kigali🙂

    ps. co do zbiórki, ja mój przelew zlecę jutro

    pzdr.

  9. 9

    michal said,

    to jest „pałac” króla, a dokładniej to sie chyba nazywa Mwami’s palace

  10. 10

    michal said,

    chyba sie spóźniłem 3 minuty🙂 ale gratuluje, bo chyba mamy zwyciezce
    pozdrawiam.

  11. 11

    kkarpieszuk said,

    no i mamy zwyciezce🙂 wygral Yarecki, ale jak widac michalowi faktycznie zabraklo kilka chwil🙂


Comment RSS

Możliwość komentowania jest wyłączona.

