W Kongo jest już bardzo źle

Jestem pewien, że nie odrabiacie pracy domowej i nie śledzicie wraz ze mną co się dzieje w Afryce, więc napomknę przynajmniej o jednym: w Kongo jest już regularna wojna.

BBC. Kliknij by przeczytać artykuł

Źródło: BBC. Kliknij by przeczytać artykuł

Oddziały rebelianckiego generała Nkundy regularnie strzelają się już z wojskiem rządowym, z partyzantką Hutu, a nawet z Monuc (misja stabilizacyjna ONZ). Ci ostatni zapowiedzieli, że będą odpowiadać ogniem i faktycznie robią.

BBC. Kliknij by przeczytać kolejny artykuł

Źródło: BBC. Kliknij by przeczytać kolejny artykuł

Tutaj wszystkie media o tym głośno trąbią, do tego stopnia, że przyznam, że straciłem już rachubę co do szczegółów. Nawet słyszałem, że wojska rządowe walczą już Hutu – a przecież nasilenie konfliktu zaczęło się po tym, jak Nkunda oskarżył rząd Kongo o wspieranie Hutu.

Nawet Paul mi dziś napomknął o tym, że sytuacja jest już bardzo poważna. Ewa napisała mi maila z pytaniem czy ze mną wszystko w porządku, bo słyszała w BBC, że w Kigali doszło do zamieszek. Byłem dziś w Kigali i to dość długo (postanowiłem w końcu na luzie pozwiedzać sobie to miasto) i nic nie widziałem.

Czy w Polsce coś się o tym mówi? Nie wiem jak było w Gruzji, ale wydaje mi się, że to co się dzieje w Kongo (tak przy okazji niemal na granicy z Rwandą) jest większe. Jak znam życie, konflikty afrykańskie nadal nie zajmują głównych stron gazet, nawet jeśli ilość ich ofiar sięgnęłaby czterech milionów, tak jak to miało miejsce w czasie drugiej wojny kongijskiej. Dajcie znać.

Komentarzy 10 so far

  1. 1

    lenrock said,

    Domyślam się że już przeszukałeś polskie serwisy informacyjne. Więc tylko potwierdzę że nigdzie takich informacji nie ma, w telewizji tym bardziej.

  2. 2

    lenrock said,

    Jest tylko info o Somalijczykach , którzy porwali kolejny statek , tym razem Turecki i bez czołgów.

  3. 3

    kkarpieszuk said,

    a ten z czolgami jakos zaginal. od co najmniej tygodnia nie ma nigdzie w newsach o nim wiesci, takze na bbc

  4. 4

    kkarpieszuk said,

    afryka.org jak zwykle nie zawodzi

    http://www.afryka.org//index.php?showNewsPlus=3327

    tyle ze to nie media mainstreamowe

  5. 5

    Wojteks said,

    tak jak piszecie- a o tym w wiadomościach nie słysze.

  6. 6

    marvolo said,

    Było dzisiaj we Wiadomościach w przerwie „Kawy czy Herbaty?”. Wow!

  7. 7

    Pawel said,

    Mainstreamowa Aljazeera także nie zawodzi…

    Za 4 dni USA wybiera nowego prezydenta, który przez kolejne lata dosłownie będzie „rządził światem” – nic dziwnego że właśnie newsy związane z tym monopolizują całą ramówkę i tym się wszyscy podniecamy…

  8. 8

    Janusz Lis said,

    O konflikcie w Kongo parę dni temu opowiadał Jacek Pałasiński w TVN24. Dziś w swoim programie jednak wolał opowiadać o tym, jak to Polska objęła swoją pieczą prowincję w Afganistanie.

  9. 9

    Kuba said,

    Czego nam nie mówią media? http://www.globalincidentmap.com/map.php – to chyba wystarczy za komentarz… (link znaleziony na wykop.pl)

    pozdrawiam..

  10. 10

    Ewuniawu "Zet" said,

    Ja tylko mogę napisać, ze w angielskiej telewizji BBC codziennie mówią trochę o tym konflikcie. A to już coś – bo uwierzcie mi ze w tym kraju (UK) to wiadomości są tylko o ENGLANDZIE i USA.
    No, jeszcze wojna w Iraku, Afganistanie ewentualnie… Serio.

    Polskie wiadomości oglądam na itvp bo duuużo więcej można sie dowiedzieć czasami. Faktycznie – potwierdzam jednak, ze o konflikcie w Kongo było mało wzmianek jak do tej pory.


Comment RSS

Możliwość komentowania jest wyłączona.

