Teraz Ty możesz pomóc

Powiadom innych i wykop

Powiadom innych i wykop

OK, moja misja w Rwandzie dobiega końca. Za dwa tygodnie będę już z powrotem w Polsce. Jednak to nadal dostatecznie dużo czasu byśmy zrobili coś razem.

Przez trzy miesiące opisywałem jak mi się tu wiedzie, jak wygląda Rwanda i przede wszystkim pokazałem Ci kilka nowych osób, których byś być może nigdy nie spotkał, Czytelniku. Starałem się pisać jak najbardziej szczerze, nie ubarwiając i nie dramatyzując. Dlatego ani razu nie przeczytałeś tu o pustych brzuszkach małych dzieci, nie straszyłem Cie widokiem umierających z nędzy ludzi. Bo tu tak nie jest. Ludzie są głodni, nie stać ich na jedzenie, ale chwytają maczetę i idą na sawannę wyciąć jakiś korzeń, o którym ja nigdy bym nie miał pojęcia, że można z niego przyrządzić zupę czy placki. Jest ciężko, bardzo ciężko, ale mimo wszystko ludzie tu trwają z niesamowitymi uśmiechami na twarzy. Do końca życia zapewne większość z nich będzie chodzić w ubraniach z darów, będzie żyć rocznie, za pieniądze jakie my w Polsce nieraz bez zastanowienia wydajemy w jednej chwili (średni dochód przeciętnego mieszkańca Rwandy nie przekracza rocznie 350 dolarów). Samuel nigdy nie nauczy się pisać i czytać. Ale pomimo, że nigdy nie zachwyci się dziełami Szekspira, Harry Potter zostanie dla niego dosłownie czarną magią, to i tak będzie żył. Nędznie, bo nędznie – jak i wielu innych Rwandyjczyków – ale nie będzie narzekać na brak wanny, ciepłej wody i iPhona w kieszeni. Tutaj po prostu tego nie ma.

Nie znaczy to jednak, że nie możemy pomóc. Planuję zebrać od Was dobrowolne datki i kupić za nie drobne prezenty, tym, których poznałeś na blogu. Rzeczy, które zmienią być może im choć kawałek życia, na pewno ucieszą.

Jak wiele chcę abyś wpłacił? Prawdę mówiąć nie musisz wpłacać nic. Nie oszukuję się i wiem, że tak właśnie postąpi zapewne większość czytających ten tekst. Gdy poproszę Cię o 100 złotych, na pewno wzbronisz się i powiesz, że to za dużo. Nawet przy pięciu złotych trzeba się będzie Ci mocno zastanowić: prezent dla kogoś tam w Afrycę, czy kolejne przepyszne piwko w barze? (Tymczasem tutaj pięć złotych to dwa dni pracy Scholi od 7 rano do 22 wieczorem z małą przerwą na pójście do domu i nakarmienie dzieci)

Jeśli jednak zdecydujesz się podzielić jakimikolwiek pieniędzmi, dziękuję w imieniu Rwandyjczyków, których tu poznałem. Dziękuję też w swoim imieniu, bo zależy mi na zebraniu jak najwięcej pieniędzy, choć sam dla siebie nie wezmę z nich ani grosza. Zdecyduj sam ile chcesz wpłacić – na ile wyceniasz swoje podziękowanie za moją całą bezinteresowną pisaninę i ile sądzisz, że możesz zaofiarować. I – ponaciskam trochę – zastanów się po tym, czy jeśli dasz jeszcze więcej niż właśnie zaplanowałeś, będzie to dla Ciebie zbyt trudne.

Co się stanie z Twoimi pieniędzmi?

Być może za chwilę wpłacisz je na konto w Polsce. W czwartek pieniądze zostaną zaniesione do Western Union (i także z nich opłacony koszt przelewu, który wynosi minimum 30 złotych). Ja je odbiorę i tu na miejscu kupię prezenty, na tyle, na ile będzie mnie stać.

Jaki jest numer konta?

Nr konta: 21 1140 2004 0000 3502 3010 7505

Imię i nazwisko właściciela: Konrad Karpieszuk

W tytule proszę wpisać: Dla Rwandy

Wpłat proszę dokonywać do środy 5 listopada 2008 (aczkolwiek gdy ktoś się spóźni, postaram się by te pieniądze także trafiły na cele pomocowe).

Ja  aby dokończyć akcję, będę musiał przejechać 20 kilometrów do Kigali, wybrać pieniądze w Western Union, pójść do kantoru i wymienić je na franki. Pójść do kolejnych sklepów, pójść do kolejnych księgarni, zrobić zakupy, przejechać znów 20 kilometrów do Nyamata i rozdać prezenty. Sporo zachodu, ale zrobię to.

Potrafisz poświęcić chwilę by udać się na pocztę i zrobić przelew? Lub jeszcze lepiej, otworzyć stronę Twojego banku i zrobić to online?

Co konkretnie i komu kupię?

Informacje na ten temat znajdziesz w tym artykule. Lista nie jest zamknięta i proszę dopisywać pod nim (można i tutaj, ale lepiej tam) Wasze propozycje pomysłów. Sam też będę dopisywał pomysły swoje.

Czy cała akcja na pewno wypali?

Nie wiem, ale wierzę, że tak. To zależy tylko od Was i tego jak dużo uda się zebrać. Gdy tylko pojawi się na koncie kwota opłacalna, na pewno zabieram się do działania.

Jeśli jednak na koncie na przykład znajdzie się tylko 40 złotych, nic z tego nie wyjdzie: sam przelew WU kosztuje od 30 złotych. W takim wypadku zwrócę Wam pieniądze lub jeśli zdecydujecie inaczej, rozdysponuję je inaczej (na przykład przeleję na konto którejś z fundacji).

Ale nie wierzę, że mogłoby się nie udać! Wystarczy tylko, że zaczniesz działaś razem ze mną!

Ile z tego wezmę dla siebie?

Równiutkie zero złotych.

Co, jeśli nikt mi nie wpłaci ani grosza?

Dosłownie: nic się nie stanie.

Nikt tu nic nie wie, że planuję zrobić im niespodziankę. Nikt się niczego nie spodziewa. Jeśli akcja się nie uda, nikt się nie dowie, że nikt nie chciał im pomóc. Nie było sprawy.

Czy możecie jeszcze jakoś pomóc?

Tak. W pierwszej kolejności proszę Was, abyście pomogli nagłośnić sprawę. Macie swoje blogi, swoje profile w serwisach społecznościowych, na liście znajomych w komunikatorze kilka osób, o których wiecie, że mogą pomóc, jesteście duszą towarzystwa na niejednym forum internetowym. Do dzieła. Podlinkujcie gdzie możecie do tego artykułu. Zrobiłem w tym celu krótki, przyjazny adres strony: http://tinyurl.com/pomoc-rwandzie. Sprawdziłem: mieści się w statusie na GG.

Naprawdę wierze w Was! Nie raz pisaliście mi, że moglibyście mi płacić za moje wpisy, zapłaćcie tym, dzięki którym miałem o czym pisać!🙂

Jeśli akcja naprawdę wypali, dacie mi pewność siebie, że to co robię ma sens. I wtedy będę myślał o kolejnych działaniach. Razem z Wami.

Kim jestem?

Nazywam się Konrad Karpieszuk, wyjechałem do Rwandy i od trzech miesięcy zupełnie za darmo uczyłem tutaj ludzi obsługi komputerów. Teraz Twoja kolej.

* * *

Dodatkowe informacje

Pomysł zrodził się w poniedziałek i został opisany w tym krótkim wpisie.

Zaskoczyliście mnie i wyjątkowo licznie poparliście moją ideę. Dziś po południu opisałem dokładnie (zmodyfikowane, zamiast wysyłki darów -> zbiórka pieniędzy i zakup ich na miejscu) szczegóły planu w tym wpisie. Teraz wspólnie czekamy na wpłaty.

Odpowiedzi: 64 so far

  1. 1

    Tomasz Jach said,

    Przelew poszedł. Skromne parę złotych, ale za ponad tydzień pracy Scholi wystarczy.

    Pozdrawiam serdecznie i powodzenia!

    PS: Może by tak dodać wpis do wykopu? Poprzednie dwa były odebrane bardzo pozytywnie…

  2. 3

    Kuba said,

    Tomasz mnie uprzedził, ale już wykopałem🙂 dodałem też informację o akcji na popularnm forum i rozpowszechniłem wśród znajomych.. mam nadzieję, że odzew będzie spory:)

    pozdrawiam

  3. 4

    kkarpieszuk said,

    MAM PROSBE: jesli ktos moze, niech mi na maila po wplacie pisze ile wplacil. przelewy z innych bankow zostana zaksiegowane dopiero w poniedzialek i dopiero wtedy pojawi sie suma na koncie. tymczasem chce na bierzaco po wpisem podawac ile juz sie uzbieralo (bedziecie miec relacje na zywo jak wyglada przebieg zbiorki)

    moj adres email: kkarpieszuk malpa gmail.com. informowanie mnie nie jest obowiazkowe, tym wieksza bedzie niespodzianka, jak sie okaze ze na koniec pieniedzy jest wiecej, niz wynika z raportowania🙂

  4. 5

    kkarpieszuk said,

    Tomasz: wielkie dzięki! „Ponad tydzien pracy Scholi” – rozumiem, ze mamy juz przynajmniej na pokrycie kosztow przelewu WU🙂

  5. 6

    kkarpieszuk said,

    mam już informację, ze jest juz na pewno co najmniej 50zł!🙂 zatem wszyscy, ktorzy maja jakies watpliwosci czy warto wplacac: warto🙂

    50zl to pokryte koszty przelewu i przynajmniej jedna mala ksiazeczka typu rozmowki kinyarwanda-angielski. jak znalazl dla pracownikow paula restauracji. naucza sie z niej jak obsllugiwac gosci zza granicy, byc moze kiedys dostana jeszcze lepsza prace w ktoryms z ekskluzywnych hoteli w kigali.

  6. 7

    Walker said,

    Poszło parę marnych groszy, oby im wszystkim sprawiło radość!

  7. 8

    Karol said,

    Też trochę dorzuciłem i puściłem Ci maila, jako że przelew był z Inteligo… Mam nadzieję, że to wypali.

  8. 9

    Webi said,

    No ja juz sie zadeklarowale, kontakt z konradem zlapalem tylko czekam na jego ostateczna odpowiedz na temat waluty(nie wiem co czytasz czesciej Konrad, Maila czy bloga). Odnosnie kwoty to rowniez jest to pare zlotych, a czy dokladniej to ujawni organizator czy tez nie to juz jego sprawa, bo mi na tym nie zalezy ;p

    Pozdrawiam,
    Webi

  9. 10

    kkarpieszuk said,

    I jeszcze raz dziękuję!

    Kolejne podliczenie: mamy juz pewne 90złotych! Oraz wiele osob wplaca i nie podsyla maili zostawiajac nam okazje do radosci z niespodzianki, gdy sprawdze (tzn krysia sprawdzi) ostateczny stan na koncie🙂

  10. 11

    kkarpieszuk said,

    Webi: czesciej maila, bo tam mam maile z powiadomieniami jak ktos cos doda na blogu🙂

    waluty? nie dostalem pytania o walute

  11. 12

    Tomek said,

    Co do nagłośnienia sprawy. Szkoda że mamy tylko te kika dni.
    Osobiście zamierzam wkleić twoje zdjęcie z Samuelem w swoim profilu mojej klasy. Mam nadzieję że się nie gniewasz. W czwartek usunę to zdjęcie.
    Mogę w ten sposób powiadomić około setkę osób. Myślę że można wykorzystać fenomen tego portalu.

  12. 13

    Webi said,

    dostales pytanie i nawet na nie odpowiedziales, hehe. Mimo wszystko sprawe musimy odlozyc do jutra, w mailu wytlumaczylem czemu i sroki za spam:)

    Pozdrawiam

  13. 14

    Webi said,

    a poza tym to gratuluje, bo juz jestes na glownej w wykopie:)

  14. 15

    W said,

    Wpłaciłem ile mogłem, właśnie na dwa dni pracy.. powodzenia kolego

  15. 16

    Kondzio said,

    Też wpłaciłem ile dałem rady. P.S czy po zakończeniu wizyty stworzysz jakąś fotorelację lub coś w tym stylu?

  16. 17

    Webi said,

    moge, zamiast autora, odpowiedziec ze fotorelacja bedzie. Te o to pytalem w mailu a odpowiedz byla taka:
    „Fotki wrzuce na pewno na bloga tak zeby udowodnic ze pieniadze trafily
    tam gdzie mialy trafic.”

    /Webi

  17. 18

    Lookzovt said,

    Poszło też parę groszy ode mnie. Ponadto post został wykopany na główną stronę wykopu, więc pewnie możesz liczyć na spory odzew. Powodzenia.

    Byle tylko się do Ciebie jakiś urząd nie doczepił, bo to Polska przecież…

  18. 19

    extremium said,

    z pewnością pomogę dzięki za info

  19. 20

    Tsultrim said,

    Witaj,
    dodaję ten adres na NK i rozsyłam do znajomych.Dobrze by było być Twoim przyjacielem.

  20. 21

    Artur said,

    przelew poszedł. Fajna akcja! Pozdrawiam,

  21. 22

    Karol said,

    bank przyjął przelew do realizacji

    Pozdrawiam i życzę powodzenia

  22. 23

    Gosia said,

    Hej,
    Jestem tu dziś pierwszy raz – jak widać Wykop działa… Trzymam kciuki za powodzenie pomysłu z akcją i dokładam swój grosik – przelew wysłany dzisiaj. Podoba mi się przede wszystkim bliskość i celowość tej akcji – aż miło będzie oglądnąć zdjęcia osób kiedy otrzymają prezenty 🙂

    Pozdrawiam,
    Gosia z Wrocławia

  23. 24

    kkarpieszuk said,

    Tomek: sprawdz moj profil na naszej klasie🙂 Konrad Karpieszuk, Białystok. Zrobiłem obrazek „akcyjny”.🙂 oczywiscie zdjecia z akcji mozna kopiowac, przeciez to w slusznej sprawie🙂

    Kondzio: bedzie fotorelacja, bedzie dokladne rozliczenie: ile dostalem od Was, ile wydalem, ile ewentualnie zostalo (zawsze jakis grosz moze zostac)

    Lookzovt: to nie Polska a Rwanda🙂 W Polsce faktycznie jakbym chcial zrobic taka zbiorke to zaraz bym mial prokurature i policje za nielegalne zbieranie pieniedzy (trzeba miec o ile wiem na to pozwolenie). I calosc by pewnie poszla na mandat. Tyle, ze robiac zbiorke ani przez chwile moja stopa nie stoi w Polsce. Podpadam pod prawo rwandyjskie, ktore szczerze mowiac nie wiem co o tym mowi, jak cos, wyslijcie mi paczke do wiezienia😉

    wszystkim dziekuje za wplaty! wlasnie przegladam maile sumuje slupki🙂

  24. 25

    kkarpieszuk said,

    UWAGA PODLICZONE!

    wlasnie skonczylem liczyc wasze wszystkie deklaracje wplat (ile faktycznie jest nie wiem, bo nie mam dostepu do konta, ale pewnie pieniadze i tak pojawia sie dopiero w poniedzialek).

    otoz z Waszych deklaracji wynika, ze jest juz co najmniej… 1235,39 złotych!!!!

    Wow, przyznam sie, ze spodziewalem sie gora stowki, a tu…🙂 Oj beda zakupy! jeszcze raz dzieki! staram sie tez wysylac kazdemu kto napisal maila osobne podziekowanie, dlatego teraz dopiero skonczylem liczyc

  25. 26

    Webi said,

    szczerze mowiac calkiem fajna kwota jak na taka chwile i praktycznie spontaninczna akcje na koniec Twojego pobytu🙂

  26. 27

    kkarpieszuk said,

    mała uwaga: w treści artykułu zmieniłem numer konta na mój, tak aby nie angażować specjalnie krysi, skoro mogę zbierać pieniądze na swoje konto. poprosze potem kogos o wybranie pieniedzy i przelanie mi ich za posrednictwem WU.

    bez obaw: Ci ktorzy wplacili pieniadze na stary numer konta, nie musza sie bac ze przepadna🙂 Krysia jak tylko sie pojawią przeleje je mi na konto

  27. 28

    Human said,

    Ja mam tylko jedno pytanie. Czy jeśli zrobisz w środę przelew to zdążysz otrzymać pieniądze przed swoim wyjazdem i jeszcze kupić te wszystkie prezenty? Bardzo się cieszę z tej inicjatywy, ale mam obawę ponieważ z mojego doświadczenia wiem, że przelewy międzynarodowe idą około 4-5 dni roboczych(do krajów „zachodnich”). Czy do Rwandy pieniądze dojdą na czas?

    Pozdrawiam i życzę powodzenia!

  28. 29

    kkarpieszuk said,

    dlatego to bedzie przelew Western Union (to znaczy nie tylko z tego powodu). Juz robilismy z Krysią WU i kasa o ile pamietam idzie jeden dzien, jesli nie jest od razu

  29. 30

    Ollita said,

    niewiele, bo nie wiele ale wyslalam.
    pozdrawiam

  30. 31

    kkarpieszuk said,

    niewiele, z Twojego punktu widzenia🙂 tu zlotowka to dosc sporo. dzieki!

  31. 32

    kkarpieszuk said,

    p.s. nie wiem ile wyslala Ollita, gwoli wyjasnienia🙂 bo jak patrze to tak wyglada jakby mi na priv napisala, ze wyslala zlotowke🙂

  32. 33

    Krzysiek said,

    Też wpłaciłem szczęśliwą 13 zł zawsze to coś. Pozdrawaim

  33. 34

    Tomasz B. said,

    Cześć Konrad

    Trochę rzadziej udzielam się na Twoim blogu ale czytam go codziennie🙂
    W podziękowaniu za świetną lekturę i z chęci pomocy poznanym przez Ciebie ludziom w Rwandzie wysyłam kilka złotych.

    Pozdrawiam

  34. 35

    Ollita said,

    @Konrad
    to na pewno nie ja:) na priv nc nie pisalam, przelew dojdzie jutro. ale fajnie, ze ktos wylal choc zlotowke:)))
    pozdrawiam raz jeszcze
    ps: obiecywales kiedys notke „instruktazowa” jak zostac wolontariuszem w Rwandzie…😀

  35. 36

    kkarpieszuk said,

    Ollita, notatka bedzie🙂 problem w tym ze czasu malo a do napisania wiele. napisanie i opublikowanie jednego wpisu zajmuje mi minimum godzine (a czesto nawet 4). pamietajcie ze blog przynajmniej troche pozyje po moim powrocie i wtedy moze bede mial wiecej czasu, a na pewno szybsze lacze

  36. 37

    […] komentarze kkarpieszuk w Teraz Ty możesz pomóckkarpieszuk w W poprzednim tygodniu NTC dost…Ollita w Teraz Ty możesz pomócTomasz B. w […]

  37. 38

    Ollita said,

    @ Konrad, no tego sie wlasnie spodziewam, coz, po prostu nie moge sie doczekac:D

  38. 39

    kkarpieszuk said,

    KOLEJNE PODLICZENIE AKCJI:

    Rwandyjczycy dostaną prezenty za 1528,39 złotych!!!

    Kwota jest oczywiscie na bazie Waszych emailowych deklaracji, wiec moze byc wyzsza lub nizsza. To sie okaze jak zobacze pieniadze faktycznie na koncie.

    Uwaga! Kwota oczywiscie zostanie pomniejszona tak jak zapowiadalem o koszt przesylki western union. Na chwile obecna wynosi ona zlodziejskie 110zl😦 http://www.westernunion.com.pl/cennikpln.htm No ale nic nie poradzimy. Inaczej sie nie da. I tak zostaje ponad 1400złotych!

    aha, jeszcze trzeba pamietac o jakims procencie ktory zniknie przez roznice kursowe. Wszystko dokladnie opisze po zakonczeniu akcji, tak byscie widzieli, ze autentycznie ani grosz nie trafia do mojej kieszeni.

    Inne statystyki:
    najhojniejszy darczynća wpłacił 400złotych!!!
    Poza nim 5 osób przelało 100 złotych lub wiecej.
    Nikt nie wplacil mniej niz 10zl. To znaczy zapewne takie wplaty tez beda, ale nikt nie napisal mi tego w mailu.

    Jeszcze raz wielkie dzieki. Zaraz pod wpisem odnosnie „co na co” dodam komentarz z moim planem wydatkow
    bedzie to tu:
    https://konradjestwrwandzie.wordpress.com/2008/10/31/wyniki-ankiety-i-zaczynamy/

  39. 40

    kkarpieszuk said,

    uwaga, prosze o przeczytanie komentarza nr 27 tutaj:
    https://konradjestwrwandzie.wordpress.com/2008/10/31/wyniki-ankiety-i-zaczynamy/#comment-929

    w skrocie: okazuje sie ze od zebranych pieniedzy niemal na 100% trzeba bedzie zaplacic podatek i zapytalem czy zgadzacie sie abym zrobil to z zebranych pieniedzy. pieniadze na podatek odloze, po powrocie do polski wypytam sie w US czy faktycznie musze placic. jak sie okaze ze nie musze, takze te pieniadze wykorzystam by jakos pomoc rwandzie lub innym afrykanskim inicjatywom

  40. 41

    lenrock said,

    Jeżeli maksymalnie osoby przekazują ci po 500 zł , to takiej darowizny nie trzeba zgłaszać do urzędu skarbowego. Po za tym nikt z nas nie chce zaświadczenia o tym że dał darowiznę (tak zakładam). Tutaj masz przykłady rozliczania: http://darowizny.wieszjak.pl/podatek-od-darowizn/80290,Jakiej-darowizny-nie-trzeba-zglaszac-do-urzedu-skarbowego.html

  41. 42

    kkarpieszuk said,

    lenrock, wielkie dzieki! jeszcze sie laduje, ale mam nadzieje, ze to dobra strona

  42. 43

    kkarpieszuk said,

    przeczytalem art. jestescie ze mna (w wiekszosci) nie spokrewnieni czyli nalezycie do III grupy darczyncow. Takze kazdy z Was moze mi wplacic „jedynie” 4.902 zł w okresie 5 lat. Lenrock, skad wziales te 500zl?

    Takze blagam!!! Nie wplacajcie wiecej niz 4,901!!! naprawde powstrzymajcie sie!!! cztery, cztery i pol, trzy tysiace… ale nie wiecej! wiem ze bardzo chcecie, ale prawo jest prawo😉

    a tak powaznie dziekuje za wszystkie wplaty🙂 nie sadze by ktos zblizyl sie do tej magiczniej granicy🙂

  43. 44

    Krzaczy said,

    Przelew poszedl, pare zloty, sorki, ze nie wiecej ale puste konto w Polsce. Sam mieszkajac w Paryzu mialem kupe swietnych znajomych z Afryki, wiec to w imie ich ziomkow. Mam nadzieje, ze zdazy dojsc i sie przyda. Pozdrawiam

  44. 45

    lenrock said,

    Te 500 zł, wziąłem z twojego sprawozdania , że aktualnie tyle po prostu większe kwoty do Ciebie nie wpływają i daleko do maksimum urzędowego. Ale jakoś źle to ująłem i nie było zrozumiałe. W każdym razie ciesze się że mogłem pomóc.

  45. 46

    kkarpieszuk said,

    ====PODLICZENIE=======

    leci kolejne podliczenie. tym razem o tyle fajne, ze juz nie bazujace na deklaracjach, a faktycznym stanie konta. sprawdzilismy stan konta krysi (i od razu krysia przelala calosc do mnie), dodalismy do tego co sami placiliscie mi na konto i dodalem jeszcze pieniadze, jakie Webi przelal mi za posrednictwem WU bezposrednio (pieniedzy jeszcze nie widzialem ale ani troche nie podejrzewam, zeby webi mnie oszukal co do swojej deklaracji, wiec uwazam kwote za pewną).

    jak pisalem, poprzednio, z deklaracji wynikalo, ze wplaciliscie 1528,39; ta kwota oczywiscie miala jedynie za zadanie jako tako sie orientowac, ile wplynelo. spodziewalem sie, ze pieniedzy bedzie wiecej.

    ale nie ze az tak🙂

    na chwile obecna jest juz… (nie moge🙂 ) … 4023,55 złotych!!!

    szczeka mi opada🙂 coraz powazniej sie zastanawiam na co to wydac (jak ma ktos pomysly to przypominam ze jest do tego inny watek) ale zarazem mobilizuje mnie to coraz bardziej aby zebrac jeszcze wiecej. caly czas wplacacie pieniadze i zastanawiam sie ile tego bedzie na koniec. pamietajcie, jeszcze dwa dni🙂 czy aby przypadkiem o akcji powiedzieliscie takze tej cioci, co to do niej nie odzywacie sie juz o 7 lat?😉

    jestescie naprawde wielcy! jak pisalem juz pare nie sadzilem ze uzbieram wiecej niz 200-300 zlotych. a tymczasem ziarnko do ziarnka (wiekszosc plat jest na kwoty nie wieksze niz 50zl, ale jest ich mega duzo; bedzie dokladnie zestawienie) i uzbieralo sie naprawde duzo

    pozdrawiam
    Jerzy Owsiak d/s Afrykańskich ;P

  46. 47

    Webi said,

    haha jakie zaufanie xD teraz mozesz sie zaczac zastanawiac ile kosztuje projektor:) szczerze mowiac nawet ja sie nie spodziewalem takiej kwoty, a co najwazniejsze nie ma tam bogatrgo sponsora tylko masa ludzi dobrej woli, ktora wolala raz wydac kase na cos pozyteczniejszego niz piwo w weekend:) Zla wiadomosc to taka, ze kwota transfeur kasy rowniez rosnie.

    Swoja droga widzialem juz podobne zrzutki, jedna nawet bardzo smieszna: Na popularnej witrynie z kawalami i nie tylko(zeby reklamy nie robic;p) uzytkownicy na forum postanowili odciagnac pewnego uzytkownika od spamowania(nie w zlym znaczeniu) na tymze forum. Wynikiem czego rozpoczeli zbiorke na psa dla niego i uzbierali sporo za duzo:)

    i miedzy innymi przez te akcje mialem nadzieje, ze ta tez wypali. Nie powinienem jeszcze chwalic wynikow, ale moge juz chyba pogratulowac udanej zbiorki i w swoim imieniu podziekowac kazdemu za pomoc.

  47. 48

    kkarpieszuk said,

    rotfl z tym psem🙂 ale jestes pewien, ze uzbierali za duzo?😉

    nie na temat, ale jestem od jakiegos czasu fanem rasy psow komondor http://pl.wikipedia.org/wiki/Komondor

    pisalem do hodowcy i powiedzial ze kosztuje szczeniak 4tys zl. ale i tak by mi nie sprzedal, bo mieszkam w bloku a to pies do domu na wsi. (pomijajac fakt ze i tak by mnie nie bylo stac; znajomi sie smieli ze chyba bym byl pierwsza osoba ktora wzielaby kredyt na zakup psa)

    ostatecznie dobrze ze to nie pies dla mnie🙂 bo pewnie zamiast byc teraz w rwandzie, siedzialbym i go czesal🙂

    ale i tak piekny

  48. 49

    hoRacy said,

    I ja dołączam się do akcji, niekoniecznie aby pochwalić się znajomym. Czekam na efekt.

  49. 50

    alina said,

    trafiłam tu po raz pierwszy wczoraj, całkowicie przypadkowo i jak się okazało ciut później, wcale nie aż tak przypadkowo🙂. dorzuciłam więc i ja swoje trzy grosze a stronę przelinkowałam (na cudzy blog, he, he🙂 i liczę, że i tam ktoś jeszcze przeczyta. z pieniędzmi zrób, co bedziesz uważał za słuszne, bo to Ty wiesz komu i jak możesz pomóc czy też w jaki sposób sprawić, by czyjaś buźka się usmiechnęła i w sercu uśmiechała się później, patrząc na prezent🙂

  50. 51

    Tomasz B. said,

    „…powaznie dziekuje za wszystkie wplaty🙂 nie sadze by ktos zblizyl sie do tej magiczniej granicy :)”

    Wziąłeś pod ambicję wszystkich czytających tego bloga no i masz kłopot😉
    Oby tylko takie kłopoty były🙂

  51. 52

    earl said,

    ponad 4 tys . ?? :-)))) nieźle, będzie rzutnik w prezencie, nie ma innego wyjścia😉

  52. 53

    bradko said,

    A jak jest w Kigali z dostępem do artykułów przemysłowych z innej niż najniższa półki? Konkretnie – czy da się Samuelowi kupić coś fajnego? Pytam, bo zastanawia mnie to, czy przy dochodach przeciętnego Rwandyjczyka sklepom opłaca się sprowadzać coś, na co może być mało kogo stać.

  53. 54

    kkarpieszuk said,

    no o rzutniku mysle, ale razem z tym ups, a jak patrzylem na allegro to nie jest tania sprawa

    bradko, artykuly sa roznej jakosci. w malych sklepachh raczej nizszej, ale w nakumacie (taki afrykanski auchan) sa i telewizory plazmowe🙂

  54. 55

    marek said,

    +20zł, poszło z mbank na mbank, pozdr

  55. 56

    Qbak said,

    +34,56 poszło na Twe konto

    Kup im za to coś ładnego😉

  56. 57

    kkarpieszuk said,

    okej, wielkie wielkie dzieki🙂 zaraz zrobie kolejne podliczenie ile sie zebralo w ciagu ostatniej doby

  57. 58

    Arti said,

    40 dyszki poszły (będą jutro na Twoim koncie). Podziękuj Oio bo na pręgierzu zamieścił info – dziś dopiero pierwszy raz tu trafiłem. W sumie pamiętam że jakiś czas temu pisałeś że się wybierasz do afryki.

  58. 59

    sztuczyn said,

    ja co prawda nic tu nie piszę a tylko lurkuje, ale też się dorzucam🙂
    powodzenia

  59. 60

    kkarpieszuk said,

    ====PODZLICZENIE=========

    Właśnie sprawdziłem kolejny raz stan konta i jest już 4916,11🙂

    Czy dobijemy do 5tys? mysle, ze tak, po sprawdzeniu stanu konta dostalem kilka deklaracji na priv o wplacie. Nie zliczalem, ale chyba jest to ponad 100zl🙂

  60. 61

    […] w kategoriach Prezenty dla Rwandy, pomoc rozwojowa &#183 Tagged lista, prezenty Rozmach akcji kupowania prezentów zaskoczył chyba wszystkich, a już na pewno mnie. Naprawdę spodziewałem się kilkuset złotych, […]

  61. 62

    kkarpieszuk said,

    ===========================
    ===========================
    =====OSTATECZNE PODLICZENIE=====
    ===========================
    ===========================

    Wczoraj zbiorka sie zakonczyla i dzis mam juz ostateczna kwote, ktora wlasnie jest przelewana do rwandy

    Ostatecznie udalo sie uzbierac 5885,45złotych plus franki, ktore dla was przeliczam na 152,27 złotych. CZYLI RAZEM 6037,72 zł!

    Juhu! Nie spodziewalem sie ze bedzie tak duzo🙂

  62. 63

    kkarpieszuk said,

    ===========================
    ===========================
    =====OSTATECZNE PODLICZENIE=====
    ===========================
    ===========================

    Wczoraj zbiorka sie zakonczyla i dzis mam juz ostateczna kwote, ktora wlasnie jest przelewana do rwandy

    Ostatecznie udalo sie uzbierac 5885,45złotych plus franki, ktore dla was przeliczam na 152,27 złotych. CZYLI RAZEM 6037,72 zł!

    Juhu! Nie spodziewalem sie ze bedzie tak duzo🙂 Dzieki wielkie!

  63. 64

    Agata said,

    Hej,
    Przypadkiem natrafiłam na Twój blog. Słuchaj wielka prośba. Ja i moi znajomi chcemy zrobić paczkę w formie ołówków do Afryki. Jednak nie wiem w jaki sposób je tam przesłać. A widzę, że Ty byłeś w Rwandzie i może potrafisz w jakis sposób nam coś doradzić?Proszę o kontakt meilowy.
    pozdrawiam,
    Agata


Comment RSS

Możliwość komentowania jest wyłączona.

