Koniec Ramadanu

Mało zapewne kto w Polsce wie, że dziś wypada koniec ramadanu. Też bym zapewne nie wiedział, gdybym nie był w Rwandzie. Tu dzień ten jest obchodzony uroczyście i nazywany jest przez muzułmanów Id al-Fitr.

Muzułmanów w Rwandzie jest niewiele, około 5%, ale jest to święto państwowe. Zapytałem dlaczego zatem je obchodzą i dostałem dwie sprzeczne odpowiedzi. Robert powiedział, że muzułmanie zapewne to wymusili, a rząd sie zgodził bo się boi zamachów bombowych. Trochę w to nie uwierzyłem, bo tutejsi muzułmanie (zapewne jak i większość na świecie, ale niewielu znam) to bardzo pozytywni ludzie. Zapytałem więc Innocenta i powiedział, że to nie przez strach, a dlatego, że część ministrów jest muzułmanami.

Tak czy owak dziś na ulicach widać było znacznie więcej niż na co dzień mężczyzn w długich sukniach i takich dziwnych czapkach (wybaczcie niefachowe nazewnictwo), nawet widziałem jednego dzieciaka. Inne objawy święta to to, że Maombi nie przyszedł dziś do pracy (jest muzułmanem), a urzędy są pozamykane.

Komentarze 4 so far

  1. 1

    Cichy said,

    „Inne objawy święta to to, że Maombi nie przyszedł dziś do pracy (jest muzułmanem)”

    Na litość Allaha – muzułmaNInem!

  2. 2

    wojteks said,

    A powiem Ci że wiedziałem o końcu ramadanu-chociaż nie interesuję się zbytnio sprawami religijnymi. Co mi się rzuciło w oczy to że na zdjęciu asfaltowa ulica jest równiejsza niż niejedna polska autostrada.

  3. 3

    Ina said,

    a ja sie nie dziwie… juz wiele razy sie spotkalam z tym, że drogi są lepsze niż w naszej rozwijającej się wiecznie Polsce.. ale nie o tym chcialam!!! Po pierwsze gratuluje bloga.. jest naprawde genialny.. jedyne co pozostaje mi zarzucić to za krótkie artykuły.. prosiiiiiiimy o dużo dużo więcej :)) wiem, że może to być trudne tam gdzie jesteś.. ale Twoj blog jest jedynym blogiem, który czytam i który będę czytała 🙂 więc zachęcam i pozdrawiam!!! 🙂

  4. 4

    kkarpieszuk said,

    cichy: niech Allah mi wybaczy, ale pisalem wszedzie „muzułmaninem/na” ale mi firefox podkreslal. jak zmienilem, to juz sie nie czepial. ale pisalem, ze firefox mi robi dziwne rzeczy z ortografia

    wojteks: ta droga ma okolo pol roku 🙂 budowana zreszta przez chyba europejski STRABAG (stoją szyldy wzdlu drogi), na mapie z google to jest nadal gruntowa droga. jak jechalem do Kibuye widzialem asfaltowe w gorszym stanie, ale nie az tak bardzo szczerze mowiac

    ina: dzieki 🙂 za krotkie? ja dostaje pretenesje ze sie niepotrzzebnie rozwlekam 🙂


Comment RSS

Możliwość komentowania jest wyłączona.

