Gekony

W różnych opowieściach z Afryki zawsze mi się podobały wspomnienia o jaszczurkach, gekonach i tym podobnych chodzących po ścianach wewnątrz pokoi. Narrator wspomnień leżał sobie leniwie na łóżku i wpatrywał się w polującego na różne owady czy też zwyczajnie odpoczywającego jaszczura. Brzmiało to tak egzotycznie i fajnie, że zawsze mu zazdrościłem.

Otóż proszę państwa teraz i ja nieraz leżę sobie na łóżku gdy widzę jak ze szczeliny pod sufitem, czy znad karnisza, czy z wywietrznika nad oknem wychyla swoją główkę gekon. Chwilę przystaje zapewne rozglądając się czy droga jest wolna, by po chwili jednym susem czmychnąć gdzieś dalej. Po chwili kolejny przeskok i kolejny odpoczynek.

Gdy ruszę się i on na to reaguje czmychając bliżej sufitu, ale zatrzymuje się i widzi, że mu nie zagrażam. Więc kontynuuje swoją wyprawę po ścianach.

Na początku w ogóle ich nie widziałem, ale jest ich tu faktycznie pełno. Płoszę je w nocy zapalając światło lub świecąc po ścianach i podłodze gdy idę do łazienki, wychodzą czasem się przywitać ot tak sobie w moim pokoju, gdy jest już nieco ciemniej, ale jeszcze nie zapaliłem światła. Gdy kilka dni temu zabrakło prądu spadł akurat delikatny deszczyk i wyszło ich całe mrowie. Wczoraj też widziałem w czasie szkolenia jak jeden wyszedł zza biurka.

Są niewielkie, długości nieco większej niż palec (ale widziałem też bobasa małego na długość połowy najmniejszego palca) i bladotrupiego koloru (aktywne są głównie w nocy i wieczorem, gdy kolor nie jest im do niczego potrzebny). I na szczęście nie płoszy ich lampa błyskowa aparatu.

Kolejny powód, dla którego cieszę się, że tu jestem.

komentarze 3 so far

  1. 1

    emi said,

    ojejq, jakie paskudztwo 🙂

  2. 2

    Krysia said,

    Nie wiedziałam, że kręcą Cię gekony 😉
    Ja też miałam swojego. Ładnie się prezentował na błękitnych ścianach 😉

    (Nadrabiam zaległości w czytaniu… )

  3. 3

    Ewunia said,

    Taaaa. Lepsze gekony niż karaczany 😉 Brrrrrr!!!


Comment RSS

Możliwość komentowania jest wyłączona.

