Dolar podrożał? :)

mBank informuje mnie, że 300 dolarów, jakie przelałem do Paula są już w drodze. Przy okazji ujawnia się jak drogo to kosztuje 😦 Przeliczone zostało to po kursie 1 dolar = 2,26 złotych, pobrano prowizję 20 zł (prowizja wynosi 0,25%, ale nie mniej niż 20 złotych i nie więcej niż 200zł), pobrano opłatę 5 zł za operację SWIFT i 5 zł za sporządzenie potwierdzenia przelewu. Razem 30 złotych i wymiana walut po niekorzystnym raczej kursie.

Pozostaje się pocieszać, że nawet gdyby bankomaty zadziałały i tak przeliczono by to po tym samym kursie i zapewne pobrano niezłą prowizję za użycie karty w Afryce.

* * *

I żeby nie było za krótko, dorzucam zdjęcie zrobione z samochodu po drodze do Kigali.

Kawałek typowej sawanny

Kawałek typowej sawanny

Czekam wolnego dnia i modlę się o małochmurną pogodę by wsiąść w bus i wysiąść w dolinie rzeki Akagera, by zrobić tam mnóstwo pięknych zdjęć. Rzekę Akagera przekraczamy za każdym razem jadąc do Kigali (zdjęcie powyżej jest z jej okolic) i przyznam, że za każdym razem mam łzy w oczach na jej widok. Ciekaw jestem czy uda mi się to oddać na zdjęciach. Oni się tu ze mnie śmieją, że chce robić zdjęcia temu miejscu, mówią – o czym i tak wiem – że w dole jej biegu jest rezerwat Akagera, w którym powinienem zdjęcia robić, a nie tu. Mam nadzieję, że kiedyś i tam uda mi się dotrzeć.

Na razie jednak przee wszystkim szkolenia. Z tego tygodnia wypadły dwa dni, dodatkowo wczoraj w czasie zajęć wyłączyli prąd. Może uda mi się mieć wolną chwilę w niedzielę.

komentarze 4 so far

  1. 1

    feeria said,

    Spodziewaj się, że do poł roku po przelewie mogą pobrać jeszcze dodatkowe koszty banków pośredniczących- nigdy nie wiadomo jak wysokie.
    A wypłata z bankomatów przy użyciu niebieskiej karty mBanku jest darmowa- na całym świecie. 🙂

  2. 2

    kkarpieszuk said,

    pod warunkiem ze w danym kraju sa bankomaty 🙂

  3. 3

    feeria said,

    Ups, dopiero przeczytałam notkę o bankomatach 🙂

  4. 4

    asd said,

    Leje się krew, więc dolar idzie w górę. Kurs jest OK.


Comment RSS

Możliwość komentowania jest wyłączona.

