Wniosek wizowy

W Polsce nie ma ambasady Rwandy. Najbliższa kompetencyjnie odpowiednia znajduje się w Niemczech w Berlinie. Tymczasem Polacy potrzebują wizy, aby do Rwandy wjechać.

Dotychczas znałem dwie metody ubiegania się o rwandyjską wizę: uzyskać ją w ambasadzie w Berlinie lub uzyskać na granicy Rwandy.  Z kolei w ambasadzie w Berlinie wizę można uzyskać także na dwa sposoby: osobiście, bądź też wysyłając kurierem paszport i zostanie on odesłany wraz z wizą (kosztuje to 5 euro; szczegółów nie znam, są to informacje jakie uzyskałem gdy dzwoniłem do Berlina).

Koszty wizy i długość jej ważności nie są mi do końca znane; z różnych źródeł można uzyskać różne informacje. Najbardziej wiarygodne (ambasada w Berlinie i przewodnik MSZ Polak Za Granicą), mówią, że jest to 50$ za 30 (wersja MSZ) lub 90 (wersja ambasady sprzed 3 miesięcy) dni. Ostatnio czytam jednak, że może to być 60$ za 15 dni. Później trzeba starać się o przedłużenie w czymś w rodzaju lokalnego urzędu pracy.

Miałem zamiar będąc w Berlinie załatwić sobie tą wizę, by nie ryzykować nie wpuszczenia mnie na granicy (ryzyko chyba minimalne, ale…), jednak odkryłem kolejną, łatwą i łączoną metodę.

Wniosek wizowy można wypełnić online pod tym adresem. Jest to wniosek wstępny, rozpatrywany w 3 dni i ma za zadanie ułatwienie wypełnienie ostatecznego wniosku już na granicy. Ja swój już wypełniłem (a Wy? ;P ).

Elektroniczne dowody osobiste i prawa jazdy, bankomaty, mobilny internet, wnioski wizowe online… Czuję, że chyba nie jest to aż taki trzeci świat jak dotąd sądziłem 🙂

Komentarzy 5 so far

  1. 1

    Krysia said,

    Jestem przekonana, że dużo Cię jeszcze w tym „trzecim świecie” zaskoczy 😉

  2. 2

    Damian said,

    Powodzenia!
    ps. Krysia pewnie Konrad juz na drugi dzien wyladuje w jakims Afrykanskim kotle 😀
    ps. Konrad wiec jesli ten e-wniosek nie wypali to wybieraj opcje za 50 dolcow 😀

  3. 3

    kkarpieszuk said,

    Krysia: no ja mam nadzieje 🙂 Nie chce sie rozczarowac jesli mialoby sie okazac ze w Rwandzie jest jak w europie 🙂

    Damian: to nie tak. To jest opcja za 50$ 🙂 Wniosek online sluzy jedynie skroceniu czasu jaki bede musial spedzic na lotniksu po wyladowaniu. I tak bede musial zaplacic

  4. 4

    Krysia said,

    Damian, co masz na myśli, pisząc o tym kotle? 😉 Byle nic mu się nie stało! A przygody obowiązkowo 🙂

  5. 5

    […] także u mamy), najważniejsze notatki (adres docelowy, umowa z Paulem, wydruk wstępnej wizy [niby miało to trwać trzy dni, a nadal czekam], wydruk budżetu i wniosku projektowego), laptop, pendrive, aparat, komórka bez […]


Comment RSS

Możliwość komentowania jest wyłączona.

